fluffmonster.blogg.se/jagkanjagvill

Följ mina dagar med träning & hälsa.

Inflammation som aldrig ger sig

Publicerad 2013-11-11 21:18:51 i Allmänt,

Dem flesta kan inte ha undgått att jag haft problem med inflammationer, är det inte i knälederna så har det vart i bröstmuskeln. Men tyvärr har knälederna inte velat ge sig under hela vår och sommaren. Dem har vart så otroligt stela och det har smärtat på rätt bra i perioder.

Tack o lov för voltaren som då har tryckt tillbaka inflammationerna på sin plats, men den senaste tiden så svarar inte inflammationerna i knäna längre på inflammationsdämpande. Så då tar man till sina gamla vanliga metoder  tigerbalsam, knäskydd, duscha varmt/kallt-metoden, vila, druckigt ingefärste och ätit helaflex.. Men det blir inte helt bra ändå, smärtan väcker mig om nätterna och begränsar mig fysiskt.

Att bli begränsad fysiskt medför att jag börjar tappa muskler kring knäna och då får jag ont av det, då jag behöver bra musklade knän för att stabilisera för skadan som jag har på menisken.
 
Så insåg jag bara en utväg kvar, ringa läkaren igen..Tyvärr måste jag vänta 2veckor på att få komma dit, det var den tidigaste tiden dem hade. Så vi får se vad dem hittar på, vill börja kunna maxa konditionen igen innan vintern kommer.
 
 
En gammal bild på mig när jag tränar hunden i fotgående. Älskar mina ben på denna bild! Muskler!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffmonster

Här i bloggen kommer ni få läsa om min träning, måltider, mål, hälsa, dieter, detox....

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela